De informatie

Maya ziet Jeleni uit de wagen kruipen in totale shock, het pistool nog in haar hand, het enige wat ze zegt  “ ik heb hem gedood, ik heb hem gedood”. 

Maya weet dat ze vlug moet handelen, willen ze een kans maken om hier weg te raken.  Jeleni mag onder geen enkele voorwaarden in deze shock toestand blijven.  Ze neemt Jeleni stevig vast en drukt haar stevig tegen haar aan,   Jeleni,  huilt met lange halen “ Jeleni, luister nu goed naar me, fluistert Maya, er is nu geen tijd om te huilen, noch om na te denken, herpak je want we moeten hier weg”.  Jeleni blijft huilen en snikt de hele tijd “ ik heb hem gedood, ik heb hem gedood”;  Maya duwt haar een beetje van haar af en slaagt met haar vlakke hand in Jeleni haar gezicht.   Jeleni schrikt zo erg dat ze onmiddellijk ophoudt met huilen, naar adem hapt en zegt, “  wat moet ik doen”?

Maya, zucht opgelucht en geeft duidelijke instructies, “ stap in de auto,” ik rijd  maar eerst moeten we de chauffeur uit de auto gooien, wat geen evidentie blijkt te zijn gezien zijn omvang, beide meisjes trekken en sleuren zo hard ze kunnen tot hij uit de wagen is, koelbloedig stapt Maya over hem, Jeleni rent naar de passagierszijde.    Ze scheuren weg, zo snel mogelijk deze hel achter zich laten.

 

Jelena staart minutenlang voor zich uit, tot ze plots vraagt, “Maya, hoe kan jij zo koelbloedig blijven onder deze omstandigheden, hoe komt het dat jij ons al 2 keer hebt kunnen redden”   Maya aarzelt, denkt razendsnel na en antwoordt “ Jeleni, ik ben een agente, opgeleid om te infilreren undercover en ik word nu gebruikt om een drugsbende met tentakels naar vrouwenhandel op te rollen.  Ik heb opzettelijk contact gezocht met Arthur, om zo dichter bij de bende te komen en stap voor stap te infiltreren.   Maar ik heb een fout gemaakt, ik ben verliefd geworden op Arthur  en ik heb jou betrokken, ongewild”

Jeleni luistert met open mond naar Maya, ze kan het niet geloven dat iemand van  zoals Maya gebruikt wordt voor zo’n gevaarlijke opdrachten en vooral dat ze nooit iets heeft gemerkt van haar activiteiten.  Maya gaat verder met haar verhaal.  “ We zijn op zoek naar “ the dragon” een drugsbaron, met een blanke slavinnenhandel en een koffieplantage om deze praktijken te bedekken en geld wit te wassen.   Het onderzoek liep goed tot Arthur onraad rook en naar de Baas trok om zijn gevoel van onraad te uiten, met alle gevolgen vandien, maar waarom ze jou meenamen is me ook een raadsel”

“Waar gaan we nu naartoe Maya”?  Vraagt Jeleni.

“ ik rij rechtstreeks naar het hoofdkwartier, waar ze opgelucht gaan zijn wanneer ze ontdekken dat we allebei nog in leven zijn en vooral dankbaar gaan zijn met de info die ik hen ga kunnen verschaffen, want  ik heb voldoende om “ The Dragon” te laten oppakken en heel de bende op te rollen”……

 

En dan is het tijd om de dood van Arthur te wreken, denkt Maya,………

2 thoughts on “De informatie

Leave a Reply

